Husebyskogen Medisinske Senter

Sørkedalsveien 150 A 0754 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Husebyskogen Medisinske Senter

Byttet etter første time

Lege: Kristine Selmer Solbakken Skrevet

Denne legen var for det første knapt tilgjengelig, og det tok flere legebesøk hos de andre legene på senteret før jeg møtte "min fastlege". Under dette første møtet, som jeg hadde gledet meg til, følte jeg at mine problemer ble latterliggjort, og det var vanskelig å åpne seg for henne. Fikk likevel inntrykk av at hun er faglig dyktig, bare ikke på det mellommenneskelige. Personlig orker jeg ikke de gangene jeg er syk å i tillegg føle meg underlegen som pasient. Derfor byttet jeg lege allerede etter første time.

Tilbakelent selvsikker

Lege: Jostein Berntsen Skrevet

Men ikke veldig engasjert tror jeg oppsummerer mitt inntrykk etter noen år med Berntsen. Han er sikkert kunnskapsrik, men formidlingen av kunnskapen oppfatter jeg som mangelfull. Kjapp dialog, skriving på PC og ut er min erfaring.

Verdt sin vekt i gull - burde veid mer!

Lege: Lena Belstad Skrevet

Dr. Lena Belstad, lytter til meg som pasient. Jeg føler meg alltid velkommen og veldig godt ivaretatt. Setter svært stor pris på at hun prøver å løse mye uten å måtte bruke (tunge) medikamenter hvis det er mulig (f.eks via diett, forskjellige behandlinger, etc.) da jeg prøver å unngå medikamenter mest mulig selv. Føler at 90% av problemet forsvinner automatisk med en gang jeg setter meg i stolen, fordi hun er så hyggelig og sympatisk- selv om timen bare er 20 min lang føles det som om man fikk hele to timer. En slik lege er verdt sin vekt i gull da mye av et helseproblem faktisk er angst og uro. Har bare godt å si om denne fastlege.

God opplevelse

Lege: Lena Belstad Skrevet

Jeg var hos henne to ganger i løpet av et år, og opplevde at hun tok meg alvorlig som pasient begge gangene. Jeg følte meg sett og lyttet til og fikk hjelp til det jeg trengte. Det var litt ventetid de gangene jeg var der, men siden mitt inntrykk var at hun tar seg tid til pasienten, syns jeg ikke dette gjorde noe.

Jeg byttet kun lege fordi reiseveien ble for lang da jeg flyttet på meg.

Faglig dyktig men ikke god mellommenneskelig kompetanse

Lege: Jostein Berntsen Skrevet

Da min tidligere fastlege gikk av med pensjon, byttet jeg til Berntsen. Jeg valgte ham ut fra de mange gode omtalene på denne siden. Ble derfor litt paff da jeg på min første "time" hos ham, følte at jeg møtte et menneske som sto i ganske sterk kontrast til mange av omtalene. Rent faglig har jeg ikke mye å utsette på ham, men den mellommenneskelige kompetansen opplevde jeg som oppsiktsvekkende dårlig. Det var en ren "medisinsk" grunn til at jeg var der, så var absolutt ikke ute etter noen "psykolog", men jeg opplevde at legen ikke oppfylte selv minimumskrav til hva man må kunne forvente av normal høflighet og empati. Andre og siste besøket jeg hadde hos denne legen før jeg byttet fastlege, ga samme inntrykk. Det blir selvfølgelig subjektivt, men må legge til at jeg mener jeg er en nokså lite sensitiv og komplisert person, og med tidligere fastleger har jeg alltid vært såre fornøyd.