SiO Helse

Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved SiO Helse

Den beste fastlegen eg har hatt

Lege: Sara Ingegerd Eriksson Grodås Skrevet

Dr. Sara Grodås er svært genuin og så absolutt den hyggjelegaste fastlegen eg nokon gong har hatt. Ho tek problema dine på alvor, og er flink til å forklare medisinske uttrykk etc. Anbefaler ho på det varmaste!

Beste legen jeg har hatt

Lege: Herulf Einar Bjerke Torset Skrevet

Kan ikke forstå de anmelderne som sier at han er dårlig på å kommunisere. Jeg opplever han helt annerledes. Han er ekstremt flink til å lytte og ta deg på alvor og stille spørsmål. Men min diagnose spiseforstyrrelse har jeg opplevd meg selv som en kasteball i helsevesenet inntil jeg fikk han som fastlege. Når andre har gitt meg opp har han fortsatt å henvise meg til andre spesialister og samtidig vært en "psykolog" for meg hvor jeg kan snakke om utfordringene mine og finne løsninger sammen med meg. Det tror jeg er for å forsikre seg om at spesialistene nok en gang ikke gir meg opp. Jeg trenger noen konstante personer å forholde meg til. Han har til og med satt en time på slutten av dagen i tilfelle jeg trengte mer tid, og alltid spurt om det er greit at han henviser meg til steder og gitt forklaring på hvorfor han gjør som han gjør.

Tilstedeværende og tar deg på alvor

Lege: Herulf Einar Bjerke Torset Skrevet

Jeg har vært hos Torset tre ganger med samme helseutfordring. Opplevelsen min er at han er ryddig og empatisk, samt at han tar seg tid, selv i en vanskelig eller diffus sak.Jeg har sansen for den direkte måten han kommuniserer på uten mye utenomsnakk, men det passer nok best for de som sier rett ut hva de trenger/mener eller hva de ikke forstår/ikke er enige i. Han har også i mitt tilfelle samarbeidet godt med annet helsepersonell som er involvert i min behandling.

Den beste legen eg har hatt

Lege: Kathleen Susan Henriksen Skrevet

Kathleen passar meg bra. Ho er veldig direkte og ærlig, men veit å undersøke alt som feiler deg og finne ein kur. Er open om at ho ikkje vil sette ein diagnose før ho er sikker, sidan ein journal full av plager til dømes kan gi problem med helseforsikring i andre land. Det einaste negative eg kjem på å si om ho er at ho kan vere litt snakkesalig. Hadde truleg aldri bytta fastlege om ikkje det var for at eg ikkje er student lenger.

Tilgjengeligheita er ikkje den beste, det har stort sett alltid vore 15-45 minutt forsinking på SiO Helse, uavhengig av kven eg har hatt time hos. Timebestilling er lettare enn det ser ut, då du kan bestille med sms.

Direkte og flink

Lege: Kathleen Susan Henriksen Skrevet

Jeg fikk henne tildelt for en hastetime og var mer enn skeptisk etter å ha lest noen av vurderingene her, men jeg gikk ut fra timen og følte meg mye bedre enn da jeg kom inn. Hun har solide medisinske kunnskaper og jeg anser det som positivt at hun snakker rett frem. Jeg synes også det er veldig bra at hun er bevisst på at journalen er et juridisk dokument. Til sist må det nevnes at hun rekvirerte blodprøver som avdekket et problem som jeg ikke hadde noen symptomer på i det hele tatt og som jeg trolig ville ha gått med i evigheter hvis ikke hun hadde fanget det opp. Alt i alt synes jeg hun virker som en dyktig og proff lege.